10 onwaarheden voor linkbuilding die u moet negeren

Hoewel linkbuilding al meer dan een decennium een vak is, is het duidelijk dat er nog steeds een enorme verwarring bestaat.

Af en toe is er een grote kerfuffle. Sommige van deze controverses en argumenten komen eenvoudig voort uit de noodzaak om een leegte in de inhoud op te vullen, maar sommige komen voort uit oprechte bezorgdheid en verwarring:

'Vraag niet om links!'

"Steek er een vork in, gastenpost is klaar!"

'Probeer linkbuilding te vermijden!'

SEO is een steeds veranderende branche; wat gisteren werkte, werkt vandaag misschien niet. Het personeel van Google helpt niet altijd de oorzaak. Sterker nog, ze voegen vaak brandstof toe aan het vuur. Daarom wil ik vandaag de rol van "linkbuilding myth-buster" spelen. Ik heb meer dan tien jaar in linkbuilding gewerkt en ik heb het allemaal gezien.

Dus, als je nog steeds in de war bent over linkbuilding, lees dan door om tien van de grootste mythen in het bedrijf te laten verdwijnen.


1. Als je het bouwt, zullen ze komen
Er is een idee onder veel digitale marketeers en SEO's dat als je gewoon geweldige inhoud en waardevolle bronnen maakt, de gebruikers naar je toe komen. Als u al een algemeen erkend merk / website bent, kan dit een echte verklaring zijn. Als u echter bent zoals de overgrote meerderheid van websites - van buiten naar binnen kijkend - zou dit een fatale manier van denken kunnen zijn.

Om ervoor te zorgen dat mensen je vinden, moet je de wegen aanleggen die hen naar de gewenste plek leiden. Dit is waar linkbuilding binnenkomt.

Een meerderheid van de mensen die op Google zoeken, klikt uiteindelijk op organische resultaten. Sterker nog , voor elke klik op een betaald resultaat in Google zijn er 11,6 klikken naar organische resultaten!

En om je ranking in zoekmachines op te bouwen, heb je links nodig.

Dat brengt me bij onze tweede mythe rond links.


2. Je hebt geen links nodig om te rangschikken
Ik kan niet geloven dat er nog steeds mensen zijn die dit denken in 2019, maar dat zijn er wel.

Kort samengevat: hoe meer gezaghebbende, relevante backlinks ik kon bouwen, hoe hoger de site gerangschikt voor zijn doelzoekwoorden. Dit wil niet zeggen dat links de enige factor zijn in het algoritme van Google die ertoe doet, maar het lijdt geen twijfel dat een robuust en relevant backlinkprofiel een lange weg gaat.


3. Alleen links met een hoge domein autoriteit kwestie
Als linkbuilder moet u zeker doelsites zoeken met hoge statistieken. Ze zijn echter niet de enige prospects die voor u van belang zijn.

Soms kan een lage domeinautoriteit (DA) slechts een indicatie zijn dat het een nieuwe site is. Maar vergeet de statistieken voor een moment. Naast autoriteit is relevantie van belang. Als een link-prospect perfect relevant is voor uw website, maar deze heeft een lage DA, moet u deze nog steeds targeten. In feite zullen de meeste sites die zo relevant zijn voor de uwe waarschijnlijk niet de meest in het oog springende statistieken hebben, en dat is precies omdat ze zo niche zijn. Maar vaker wel dan niet, is relevantie belangrijker dan DA.

Wanneer u zich uitsluitend op statistieken concentreert, loopt u zeer relevante kansen mis. Een link die vertrouwenssignalen verzendt, is waardevoller dan een link die belangrijk wordt geacht door statistieken die zijn ontwikkeld door andere entiteiten dan Google.

Een andere reden is dat het algoritme van Google zoekt naar diversiteit in uw backlinkprofiel. Je zou misschien denken dat een profiel met meer dan 100 links, die allemaal een 90+ DA hebben, de ambitie zou zijn. Google zal het zelfs als verdacht beschouwen. Dus hoewel u absoluut hoge DA-sites moet targeten, mag u de "kleine jongens" niet negeren.


4. U moet links naar uw geldpagina's maken
Als ik 'geldpagina's' zeg, bedoel ik de pagina's waar u specifiek naar wilt converteren, of het nu gaat om gebruikers in leads of leads in verkopen.

Je zou denken dat als je de moeite gaat doen om de digitale snelwegen te bouwen die verkeer naar je website leiden, je al dat verkeer wilt om deze geldpagina's te vinden, toch?

In werkelijkheid moet u echter precies het tegenovergestelde doen. Ten eerste zal het benaderen van sites die zich in uw niche bevinden en hen vragen om naar uw geldpagina's te linken, echt spamachtig / agressief zijn. Je schiet jezelf in de voet.

Maar het belangrijkste is dat deze geldpagina's meestal geen pagina's zijn met de meest waardevolle informatie. Webmasters linken veel vaker naar een pagina met vindingrijke informatie of voortreffelijk gemaakte inhoud, niet naar een pagina met uw producten of services.


5. U moet het beste, meest informatieve koppelbare item maken
Als u niet weet wat een koppelbaar item precies is, is het een pagina op uw website die speciaal is ontworpen om links / sociale shares aan te trekken. Activa kunnen in vele vormen voorkomen: bronnenpagina's, grappige video's, games, enz.

Koppelbare activa groeien natuurlijk niet aan bomen en het proces om een ??idee te bedenken voor een waardevol koppelbaar activum zal niet eenvoudig zijn. Daarom vertrouwen sommige mensen op "de skyscraper-techniek". Dit is wanneer u kijkt naar de koppelbare activa die uw concurrenten hebben gecreëerd, u kiest er een en u probeert het gewoon te overtreffen met iets groters en beters.

Dit is geen volledig ineffectieve techniek, maar je zou niet het gevoel moeten hebben dat je dit moet doen.

Koppelbare items hoeven geen "ultieme gidsen" of zwaar onderzochte rapporten te zijn. In plaats van iets te bouwen dat eigenlijk alleen het aantal woorden van uw concurrent overtreft, doet u uw eigen onderzoek en richt u zich op het bouwen van een gezaghebbende bron waar mensen in uw niche in geïnteresseerd zullen zijn.

De waarde van een koppelbaar item heeft veel meer te maken met het vinden van de juiste hoek en de nauwkeurigheid van de informatie die u verstrekt dan met het bedrag.


6. Hoe meer e-mails u verzendt, hoe meer links u krijgt
Ik ken verschillende SEO's die graag een breed netwerk uitstralen - ze sturen e-mails naar iedereen die zelfs maar het kleinste beetje relevantie van autoriteit heeft binnen hun niche. Het is een oud verkoopprincipe: het idee dat meer gesprekken tot meer aankopen / conversies leiden. En inderdaad, in de verkoop zal dit meestal het geval zijn.

In linkbuilding? Niet zo veel.

Dit komt omdat bij het bouwen van links uw kansen om iemand naar u te laten linken groter worden wanneer het bereik dat u verzendt meer doordacht / persoonlijker is. Webmasters verdiepen e-mails bovenop e-mails bovenop e-mails, zo erg zelfs dat het gemakkelijk is om de generieke door te geven.

Ze moeten effectief worden overtuigd van de waarde van het linken naar uw site. Als u ervoor kiest om e-mails naar een willekeurige site te sturen, heeft u geen tijd om voor elke waardevolle doelsite een specifiek bereik te creëren.


7. Het enige voordeel van linkbuilding is algoritmisch
Zoals ik eerder al zei, zijn links essentieel voor het algoritme van Google. Hoe meer kwalitatieve backlinks u maakt, hoe groter de kans dat u rangschikt voor uw doelzoekwoorden in Google.

Dit is de modus operandi voor linkbuilding. Maar het is niet de enige reden om links te bouwen. In feite zijn er verschillende niet-algoritmische voordelen die linkbuilding kan bieden.

Ten eerste is er merkzichtbaarheid. Linkbuilding maakt u niet alleen op de lange termijn zichtbaar voor Google, maar ook voor gebruikers op de korte termijn. Wanneer een gebruiker een bronnenlijst met uw link tegenkomt, denken ze niet na over hoe dit uw positie in Google ten goede komt; ze kunnen gewoon op dat moment op uw link klikken.

Linkbuilding kan ook leiden tot het opbouwen van relaties. Vanwege de aard van linkbuilding zul je uiteindelijk in contact komen met veel potentiële influencers en autoriteitsfiguren binnen je niche. Deze gesprekken hoeven niet te eindigen zodra ze uw link plaatsen.

Sterker nog, als de gesprekken daar elke keer eindigen, doe je marketing verkeerd. Profiteer van het feit dat je hun aandacht hebt en kijk wat je nog meer voor elkaar kunt doen.


8. Je moet alleen exacte match ankers volgen
Niet alle mythen komen voort uit volledige en totale fictie. Sommige mythen blijven bestaan ??omdat ze een element van waarheid bevatten of omdat ze waar waren. Het gebruik van exacte match-ankertekst is zo'n mythe.

In de oude tijd van SEO / linkbuilding was een van de beste manieren om vooruit te komen het gebruik van uw doelzoekwoorden / merknaam als ankertekst voor uw backlinks. Het vullen van zoekwoorden en cloaking waren ook bijzonder effectief.

Maar de tijden zijn veranderd in SEO en ik zou vooral voor het goede pleiten. Wanneer Google een backlinkprofiel ziet dat slechts een paar varianten van ankertekst gebruikt, staat u nu open voor een boete. Het wordt nu beschouwd als spam. Voor Google ziet het er niet uit als een natuurlijk backlinkprofiel.

Als zodanig is het belangrijk op te merken dat de kwaliteit van de link zelf veel belangrijker is dan de ankertekst die daarbij hoort.

Het zou sowieso echt uit je handen moeten zijn. Wanneer u de link op de juiste manier opbouwt, werkt u samen met de webmasters die uw link publiceren. Je hebt niet 100 procent controle over de situatie en de webmaster gebruikt vaak de ankertekst van hun keuze.

Dus zeker, u moet uw interne links waar mogelijk optimaliseren met geoptimaliseerde ankertekst, maar houd er rekening mee dat het het beste is om een ??diverse distributie van ankertekst te hebben.


9. Linkbuilding vereist technische vaardigheden
Naast linkbouwer ben ik ook werkgever. Bij het inhuren van andere linkbuilders heeft één scepsis die ik vaak tegenkom betrekking op technische vaardigheden. Veel mensen die onbekend zijn met linkbuilding denken dat het coderen of webontwikkelingsvermogen vereist.

Hoewel het hebben van dergelijke vaardigheden je zeker geen pijn zal doen in je linkbuilding-inspanningen, ben ik hier om je te vertellen dat ze helemaal niet nodig zijn. Linkbuilding gaat meer over creativiteit, communicatie en strategie dan over het weten hoe je een for loop in javascript schrijft.

Als u effectief kunt overtuigen, waardevolle inhoud kunt creëren of trends kunt identificeren, kunt u links bouwen.


10. Alle volglinks bieden gelijke waarde
Niet alle links zijn gelijk gemaakt en ik heb het niet eens over het verschil tussen volglinks en niet-volglinks. Er zijn inderdaad onderscheid te maken tussen alleen het volgen van links.

Laten we bijvoorbeeld .edu-links nemen. Deze links zijn enkele van de meest gewilde linksbouwers, omdat wordt aangenomen dat ze buitensporige macht hebben. Stel dat u twee links heeft van dezelfde .edu-website. Ze bevinden zich beide op hetzelfde domein, dezelfde autoriteit, maar ze bevinden zich op verschillende pagina's. De ene staat op de studiebeurspagina, de andere op de bronnenpagina van een professor die zorgvuldig is samengesteld.

Het zijn beide do-follow-links, dus natuurlijk moeten ze allebei hetzelfde gewicht dragen, toch?

Mislukt. Zoekmachines zijn slim genoeg om het verschil te weten tussen een zuurverdiende link en een link die zowat iedereen kan indienen.

Daarnaast is de plaatsing van een link op een pagina van belang. Zelfs als twee links op exact dezelfde pagina staan ??(niet alleen hetzelfde domein), zal een link die hoger is dan de vouw (een link die je kunt zien zonder te scrollen) meer gewicht hebben.
Gevolgtrekking

Linkbuilding en SEO zijn geen rocket science. Er is veel verwarring, vooral dankzij het feit dat de normen van Google snel veranderen en oude gewoonten hard afsterven, en de antwoorden en strategieën die je zoekt, zijn niet altijd duidelijk.

Dat gezegd hebbende, de bovenstaande punten zijn enkele van de grootste en meest doordringende mythen in de branche. Hopelijk heb ik ze voor je kunnen ophelderen.